برگزاري نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد

برگزاري نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد



روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي ايران: نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران  در تاريخ هاي 20-18 شهریور 94در مركز همايشهاي رازي دانشگاه برگزار مي شود.
نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف ایجاد تحقیقات مشترک میان رشته ای در راستای پیشگیری، درمان و توانبخشی اعتیاد، توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی،  معارونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل متحد، صندوق کودکان ملل متحد، پلیس مبارزه با مواد مخدر،  سازمان بهزیستی کشور، انجمن روانپزشکان ایران و سایر مراکز علمی و پژوهشی در تاریخ های 20-18 شهریور 1394 با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و مسئولان و درمانگران حوزه اعتیاد در کشور و منطقه برگزار خواهد شد.
دکترمحمد تقی جغتایی رئیس نهمین کنگره اعتیاد گفت: مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف آشنایی متخصصان و مسئولان با آخرین تحقیقات در عرصه اعتیاد، از سال 1386 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمانهای ذیربط به برگزاری این کنگره اقدام کرده است.
استاد علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره تا 31 تیرماه تمدید شده است، گفت: در این کنگره 2 جایزه ویژه به محققین جوان که در حوزه اعتیاد کار می کنند، اهداء خواهد شد. یکی از این جوایز "جایزه طب اعتیاد ایزاما" (EZAMA ) است و دیگری جایزه سازمان بهزیستی کشور است که به سه مقاله برتر در حوزه پیشگیری اعطاء خواهد شد.
همچنین طی هماهنگی های بعمل امده امکان نمایه شدن مقالات در pupMed – ISI  و چاپ مقالات برگزیده در مجلات معتبر علمی میسر گردیده است .
 دکترجغتائی افزود: از ویژگی های دیگر کنگره امسال حضور اساتید بنام و محققان بین المللی این حوزه از کشورهای استرالیا، آمریکا، دانمارک، انگلستان، نروژ و پاکستان است که در این کنگره شرکت می کنند. این افراد کسانی هستند که یا در کشورخود به عنوان مسؤل علمی مباحث مربوط به اعتیاد هستند یا نماینده سازمانهای بین المللی مربوط به سلامت هستند.
مخاطبان این کنگره از طیفهای مختلف پزشکان شامل روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و کسانی که در مباحث پایه اعتیاد مطالعه می کنند که شامل متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی، فارماکولوژی، آناتومی، سم شناسی، بیولوژی و کارشناسان پیشگیری از اعتیاد هستند.
این کنگره دارای حداکثر امتیاز باز آموزی می باشد. بیولوژی اعتیاد، ژنتیک و اپی ژنتیک، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، رواندرمانی های اعتیاد، رفتارهای جنسی در مصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، از جمله محورهاي اين كنگره است .
همچنين پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد و مسایل قانونی، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ابعاد شناختی اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، مسائل اجتماعی و اعتیاد، اعتیاد در گروههای خاص، اعتیاد در زنان، رفتارهای اعتیادی (خوردن، بازی و . . .)، کاهش آسیب، سیاست ها، برنامه ها و کاهش تقاضا از ديگر عناوين ومحورهاي اين كنگره مي باشد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله به وبسایت کنگره مي توانند به نشانی www.ascongress.ir  مراجعه نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: