FBI سرورهای دومین نسخه از سایت غیرقانونی جاده ابریشم، معروف به جاده ابریشم ۲٫۰ را از کار انداخته و مالک آن را نیز دستگیر گرد.

FBI سرورهای دومین نسخه از سایت غیرقانونی جاده ابریشم، معروف به جاده ابریشم ۲٫۰ را از کار انداخته و مالک آن را نیز دستگیر گرد.

جاده ابریشم ۲٫۰ که از نوامبر۲۰۱۳ روی بستر شبکه تاریک (DarkNet) راه اندازی شده بود، مانند سایت اول جاده ابریشم، برای خرید و فروش های غیزقانونی راه اندازی شده بود و در آن هر چیز غیرقانونی اعم از دارو، مواد مخدر، ابزارهای هک و … خرید و فروش می شد.
جاده ابریشم 2
طبق شکواییه ای که علیه Blake Benthall (مالک این سایت که روز گذشته در سان فرانسیسکو دستگیر شد) تنظیم شده است، این سایت نسخه مشابه سایت جاده ابریشم اصلی است که آن هم اکتبر سال ۲۰۱۳ توسط FBI مسدود و غیرفعال شد.
بلیک متهم است بر راه اندازی و کدنویسی و زیرساخت این سایت نظارت داشته و همچنین در خرید و فروش مواد مخدر و ابزارهای هک نیز دست داشته است.
بلیک این سایت را روی شبکه tor راه اندازی کرد تا کسی نتواند آن را شناسایی کند و بصورت ناشناس اقدام خرید و فروش اجناس غیرقانونی کند.
دارک نتدارک نت (Dark Net) یا دیپ وب (Deep Web) اصطلاحی است که به سایت هایی که روی بسترهای غیرقابل شناسایی و عموماً Torراه اندازی می شوند اطلاق می گردد. دارک نت ذاتاً شبکه مخربی نیست و حتی چند وقت پیش فیس بوک نیز اعلام کرده بود آدرس اختصاصی دارک نت خود را ایجاد کرده است.
در مورد دارک نت یا همان دیپ وب و نحوه کارکرد آن و چگونگی دسترسی به آن، بزودی مطلب کاملی منتشر خواهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: