آبیاری گیاه ماریجوانا


خطاب به ستاد مبارزه با مواد مخدر

 پست زیر از سایت ویکی دود کپی شده است سایتی که فیلتر نیست و اقدام به چاپ مقالاتی در زمینه کشت ماری جوانا و خرید و فروش اینترنتی  ماری جوانا  می کند .

 من قبلا نیز در یکی از پست هایم در این وبسایت  این مسله را به ستاد مبارزه با مواد مخدرو پلیس فتا مبارزه با مواد مخدر  گوشزد کرده ام . اما  از لحاظ ما علم علم است و اگر ما مقاله ای را از این سایت بازنشر می کنیم دلایل مخصوصی دارد که بعد ها  مشخص می شود .اما من به خوبی می دانم در این کشور گروهی از افراد ساده  و ظاهر بین  در مقام پلیس هستند که فردا روز ما را به علت انتشار همین مقاله متهم به رواج کشت ماری جوانا می کنند انها به سابقه علمی و مقالات دیگر ما توجه ای ندارند و هیچگاه به فکر مبارزه اساسی و منطقی با ساخت و رواج مواد مخدر نیستند  انها  به سرمنشا مسائل کاری ندارند . 

انها می گذارند مواد اولیه ساخت مواد مخدر توسط تجار وارد شود و به دست سازنده گان مواد برسد و بعد فقط در داستان تکراری دزد پلیس فروشنده گان و مصرف کننده گان انرا دستگیر و زندانی می کنند  داستان تکراری که هیچگاه تمامی ندارد و هیچ ثمری هم برای جامعه ما نخواهد داشت .

وبلاگ رسمی دکتر یزدان نیاز: پلیس فتا مبارزه با مواد مخدر ...
تاریخچه ماریجوانا (ویکی دود ) - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...
کشف ژن ساخت تی اچ سی درگیاه ماری جوانا و حشیش - وبلاگ ...
تاریخچه به وجود امدن رمز با شماره 420 در بین مصرف کنندگان ...

آبیاری گیاه ماریجوانا


آبیاری گیاه ماریجوانا مانند هر گیاه دیگری ضروری است . دانستن زمان مناسب آبیاری و مقدار آب مورد نیاز گیاه در هر مرحله از حیات آن از عوامل موفقیت در رسیدن به محصول خوب و با کیفیت است .با داشتن اطلاعات کمی درباره تاثیر آب روی گیاه ، موادی که باید در آب موجود باشد و موادی که نباید در آب وجود داشته باشد میتوانید گیاهی سالم و به دور از مشکلات جدی پرورش دهید.

کاربرد آب

گیاهان از آب برای  منتقل کردن مواد ضروری در بدنه خود استفاده میکنند .اگر آب دارای ناخالصی باشد ، این مواد نیز به بدنه گیاه راه پیدا میکنند . به طور کلی اگر آب مورد استفاده برای نوشیدن مناسب باشد ، برای آبیاری گیاه نیز مناسب است .

PH مناسب

در مطالب قبلی به میزان PH بستر کشت اشاره شد . برای آبیاری از آبی استفاده کنید که PH نزدیک به 7 داشته باشد . بهترین اندازه PH برای ریشه محیطی با PH بین ۵.۸ تا ۶.۸ است که در این محدوده ریشه قادر است اکثر مواد لازم را از خاک جذب کند .خارج از این محدوده ، ریشه ها امکان جذب مواد معدنی را ندارند و گیاه با مشکلات جدی روبرو خواهد شد .با نظارت و مدیریت PH آب و بستر کاشت ، احتمال خارج شدن محیط اطراف ریشه از محدوده مورد اشاره  به حداقل میرسد. همیشه پیش از آبیاری ، PH آب ، بستر کاشت و یا هر نوع محلولی که به بستر کاشت اضافه میکنید را اندازه گیری نمایید .
آب لوله های شهری در فصول مختلف سال PH متفاوتی دارد . پیش از آبیاری با آب لوله ، PH آن را اندازه گیری کنید.

بهترین آب برای آبیاری گیاه چیست ؟

آب لوله کشی
اگر آب لوله کشی دارای PH نرمال ( حدود ۷ ) و میزان ذرات جامد در آن ( PPM ) کمتر از 140 PPM باشد آبی مناسب جهت آبیاری گیاه است .بالاتر بودن میزان ذرات جامد در آب روی عملکرد مواد معدنی و عناصر مورد نیاز گیاه تاثیر منفی خواهد گذاشت و منجر به کمبود آنها و یا مسمومیت گیاه میشود .در این صورت بهتر است از آب معدنی درون بطری استفاده کنید . سختی آب نیز بر روی میزان جذب مواد معدنی تاثیرگذار است . آب سخت دارای مقدار زیادی کلسیم و منیزیم بوده و به ریشه اجازه نمیدهد مواد دیگر را جذب کند . در مقابل آب نرم فاقد این مواد است و ممکن است در صورتی که در بستر کشت موجود نباشند نیاز به اضافه کردن آنها به آب ضروری باشد.
آب مقطر
برخی معتقدند که استفاده از آب تقطیر شده سرعت رشد گیاه را افزایش میدهد . چه درست و چه غلط ، اگر در منطقه ای زندگی میکنید که آب مورد استفاده از نوع آب سخت است ، آبیاری گیاه با آب تقطیر شده گزینه به مراتب مناسب تری است. 
توجه : کلرین برای رشد گیاه لازم است . برخی از تولید کنندگان کود با دانستن این نکته که همیشه مقداری کلرین در آب شهری موجود است به کودهای خود کلرین اضافه نمیکنند . بنابراین اگر از آب مقطر استفاده میکنید امکان مشاهده کمبود کلرین در گیاه وجود دارد.

میزان و زمان آبیاری

سایز گیاه و گلدان و نوع بستر کاشت و خاکی که استفاده میکنید و میزان نور دریافت شده توسط گیاه ، ارتباط مستقیمی با میزان آب و فواصل زمانی آبیاری گیاه دارد .اما به صورت کلی آبیاری یک روز در میان آبیاری مناسبی خواهد بود .تا زمانی که سطح خاک خیس و نمناک است آبیاری مجدد را انجام ندهید . به اندازه ای به گلدان آب دهید که حدود ۲۰ % از آب اضافه شده از ته گلدان خارج شود و سپس آبیاری را قطع کنید . اگر مدت زمان زیادی طول میکشد که آب از ته گلدان خارج شود و یا خشک شدن خاک بیش از ۵ روز طول کشید احتمالا نوع خاک و یا گلدان مناسب پرورش گیاه نیست . هرچه سایز گلدان کوچکتر باشد فاصله زمانی آبیاری کمتر خواهد شد . از وجود داشتن تعدادی سوراخ در انتهای گلدان اطمینان حاصل کنید تا آب بتواند از آن خارج شود و گیاه با خفگی ناشی از کمبود اکسیژن روبرو نگردد .
کم آبی و آبیاری بیش از اندازه ، از جمله اشتباهات رایج افراد مبتدی است . با دقت کردن به وضعیت سلامتی گیاه متوجه نیاز آن به آب بیشتر یا کمتر خواهید شد. اگر گیاه خود را در محیط باز کاشته اید و دمای هوای تابستان بیشتر از ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه میکنید ، خم و پلاسیده شدن برگ ها در طول روز و احساس نیاز به آبیاری در گیاه مشاهده خواهید کرد . در این شرایط پیش از آبیاری با کنار زدن سطح خاک میزان رطوبت آنرا بررسی کنید .
اگر شاخ و برگ گیاه آویزان شده است نشانه مشکل در میزان آب دریافتی است که ممکن است به دلیل کم آبی و یا آبیاری بیش از اندازه اتفاق افتاده باشد .

آبیاری بیش از اندازه

آبیاری بیش از اندازه ، ریشه ها را در جذب اکسیژن ناتوان میکند و کمبود اکسیژن رشد کلی گیاه را مختل خواهد کرد .این اتفاق معمولا به دلیل عدم خروج آب از گلدان و یا نوع خاک مورد استفاده که میزان کافی اکسیژن را در خود نگه نمیدارد میافتد .
علائم:
  • رشد گیاه متوقف میشود
  • برگها چروک میشود و سپس زرد شده به سمت پایین خم میشود
  • برگ ها سفت و محکم هستند
  • خاک خیس است

کم آبی و مشکلات آن

کم آبی منجر به مردن و خشک شدن ریشه و در نهایت کل گیاه خواهد شد .این اتفاق معمولا در گلدان های کوچک و به دلیل نیاز به آبیاری مکرر با فاصله زمانی کم میافتد . در صورتی که گیاه را به گلدانی یا ظرف دیگری منتقل کردید ، برای آبیاری اول ، ۲ یا ۳ بار آنرا آبیاری کنید تا رطوبت در تمام قسمت های آن یکسان پخش شود .
علائم :
  • رشد گیاه کند میشود
  • برگ ها پلاسیده شده و خم میشوند
  • برگ ها شل و نرم هستند
  • خاک خشک است

در صورتی که مشکل گیاه کم آبی باشد ، پس از آبیاری برگ ها و شاخه ها به سرعت به حالت اولیه و عادی خود بازمیگردد . در غیر این صورت مشکل گیاه چیزی غیر از کم آبی است.

روش آبیاری

دمای آب مورد استفاده باید در حدود ۲۱ درجه سانتیگراد باشد . اگر آب لوله کشی دمای کمتر از این دارد ، آب را برای مدتی در محلی قرار دهید تا با دمای محیط یکی شده سپس آبیاری کنید . به هیچ عنوان آب داغ به بستر کاشت اضافه نکنید . آب سرد و آب داغ هر دو احتمال وارد کردن شوک و استرس به گیاه را افزایش میدهند.
آبیاری را همیشه در زمان شروع دریافت نور انجام دهید . صبح پیش از طلوع آفتاب و یا زمان روشن کردن لامپها .این کار آب لازم برای عمل فتوسنتز و رشد گیاه را در اختیار آن قرار میدهد . آب را روی خاک بریزید و از ریختن آب روی گیاه خودداری کنید . پس از آبیاری میتوانید و برای جلوگیری از هجوم حشرات و آفت ها میتوانید روی برگ های آن آب اسپری کنید . به هیچ عنوان در زمان تولید محصول و گلدهی روی گیاه آب اسپری نکنید .
مراقب باشید در زمان آبیاری آب روی لامپها ریخته نشود چون ممکن است منجر به ترکیدن آنها گردد .

هیچ نظری موجود نیست: