شهربانو امانی: هدف عرضه مواد مخدر ناخالص، نابودی نسل جوان است

شهربانو امانی

شهربانو امانی:

هدف عرضه مواد مخدر ناخالص، نابودی نسل جوان است


مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عرضه مواد مخدر با ناخالصی، از جمله اهداف سودجویان و قاچاقچیان برای نابودی نسل جوان و جامعه بشری است.
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهربانو امانی افزود: اتفاقاتی که تاکنون شاهد آن بودیم به ‏دلیل عدم اطلاع‌رسانی بوده و در صورتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر بخواهد موفق شود، باید ‏اطلاع‌رسانی اصولی را در دستور کار خود قرار دهد.
وی تصریح کرد: همچنین باید رسانه‌های آزاد به موضوع مواد مخدر و ناخالصی‌های موجود بپردازند چون زمانی که وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود، خون آشامان، سودجویان (قاچاقچیان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان) و ‏آنهایی که با مرگ نسل‌های بشری به مال اندوزی می‌پردازند، دست به هر کاری می‌زنند تا سود خود را زیاد ‏کنند و برای آنها فرقی نمی‌کند که نسل بشری و جوانان نابود شود.
امانی ادامه داد: در این شرایط جنس‌های ناخالص را که ‏استفاده یک بار آن هم آسیب جدی به بدن و مغز می‌رساند، با قیمت‌های آنچنانی عرضه می‌کنند.‏
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید نهادهای اجتماعی را در تحقق رویکرد اجتماعی تقویت کرد و آموزش‌های لازم را ‏به جوانان ارائه داد زیرا در گذشته یک معتاد به عنوان یک مجرم دیده می‌شد و نگاه و باور، مجرمیت معلول بود و نه ‏علت.
او تصریح کرد: سال‌های سال فعالان اجتماعی و نهادهای مهمی که در حوزه اجتماعی فعال بودند تلاش کردند تا تغییر ‏نگرشی در این مورد ایجاد کنند که معتاد یک بیمار اجتماعی است، در واقع زمانی در جمعیت مبارزه با ‏مواد مخدر، کاهش تقاضا را در دستور کار داشتیم و این استراتژی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ‏تصویب شد‎.‎
امانی ادامه داد: رویکرد رحمانی فضلی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با نگاه مردم و مسئولان به ویژه ‏تصمیم‌گیران در مورد اعتیاد کاملا اصولی است. باید به جای اینکه با مواد مخدر و معتاد به عنوان ابزار (یا ‏معلول) مبارزه کنیم، رویکرد خود را تغییر دهیم.
او تصریح کرد: باید مدیریت زمان را به عنوان شاه کلید مبارزه با مواد مخدر به ‏کار ببریم تا روش مبارزه اجتماعی با موادمخدر با سرعت و جدیت پیش برود. ‏
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: متخصصان معتقدند آموزش‌های فردی و ‏اجتماعی باید تا قبل از دوره ابتدایی تمام شده باشد.
ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران با اطلاع رسانی غلط و ایجاد ...
فرماندار الیگودرز: اطلاع‌رسانی نقش به‌سزایی در کاهش مصرف ...

هیچ نظری موجود نیست: