یک کارشناس امور زنان : ضعف باورها و اعتقادات دینی عامل گرایش جوانان به اعتیاد است

یک کارشناس امور زنان :

ضعف باورها و اعتقادات دینی عامل گرایش جوانان به اعتیاد است

یک کارشناس امور زنان با اشاره به گرایش جوانان به اعتیاد، ضعف باورها و اعتقادات دینی را عامل گرایش جوانان به اعتیاد دانست و گفت: ضعف آموزشی و نوع نگرش جوانان به مسائل پیرامونشان نیز در گرایش آنها به مواد مخدر و روانگردان مؤثر است.

 هما داوودی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر جمعیت ۹ درصدی زنان معتاد در کشور گفت: یکی از مواردی که می‌توان به عنوان علت به آن اشاره کرد این است که جدای از فرهنگ عمومی جامعه نیست.
وی ادامه داد: شاید بتوان به ضعف آموزش و نوع نگرش‌ جوانان به مسائل روز و مسائلی که در پیرامون آنها می گذرد اشاره کرد امروز شاید دخترها خودشان و جایگاه خودشان را با دخترها متفاوت احساس نمی‌کنند این نوع نگاه هم باعث می‌شود گرایش به مواردی داشته باشند که پسرها نیز به سمت و سوی آنها می‌روند.
این کارشناس امور زنان افزود: باید مقداری عمیق ‌تر نگاه کنیم و آن این است که چرا اصولا جوانان به سمت استفاده از این مواد گرایش پیدا می‌کنند، ضعف باورها و ارزش‌های اخلاقی دینی از جمله دلایلی است که در گرایش جوانان به اعتیاد مؤثر است اگر ما بتوانیم باورهای دینی را از کودکی در بچه‌ها تقویت کنیم کمتر دچار گرفتاری‌ها و لغزش‌ها می‌شوند.
داوودی خاطرنشان کرد: تفکرات رایجی که در میان جوانان است مانند اینکه استفاده‌های تفریحی از مواد روانگردان اعتیاد آور نیست و مشکلی ندارد و می‌شود به صورت تفریحی از آنها استفاده کرد باعث می‌شود که دفعات اول به صورت تفریحی از آنها استفاده کنند و نتیجه آن وابستگی به این مواد است که اعتیاد ایجاد می‌کند.
وی افزود: ما باید مجموعه عوامل را برای اعتیاد جوانان در نظر بگیریم ضعف آموزش و ضعف اعتقادات و باورهای دینی و حتی می‌توان به مشکلات فردی هم اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست: