ماده روانگردان جدید" ان پی اس "آقای خوشحال با نام خیابانی "ان بمب " «N-Bomb»

ماده روانگردان جدید" ان پی اس "آقای خوشحال با نام خیابانی "ان بمب " 25I-NBOMe
مصرف  مواد مخدر روانگردان  مصنوعی (ان پی اس ) به دلیل دسترسی آسان و تبلیغات نادرست رو به افزایش است در حالی که این مواد روانگردان  شیمیایی به راحتی در معاینات استانداردِ دارویی قابل تشخیص نیستند.
ترس پزشکان از اثرات مرگ آور ماده مخدر جدید صنعتی25 ای (25I ...
جدیدترین ماده مخدر روانگردان جهان چیست ؟25I-NBOMe - Opium ...

روانگردان جدید ان پی اس با نام "اقای خوشحال" با فرمول شیمیایی 25I-NBOMe  با نام خیابانی "ان بمب "«N-Bomb»

25I-NBOMe
 کارشناسان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت به بررسی نوع جدیدی از مخدر طراح (Designer Drug) موسوم به «N-Bomb» پرداختند که از زمان توزیع آن در بازار مصرف در سال 2010 میلادی به مرگ دست‌کم 17 تن در آمریکا منجر شده‌ است.
مخدر طراح (Designer Drug) مشابه ساختاری یا کارکردی مواد کنترل شده‌ است و به گونه‌ای طراحی شده تا تاثیرات روانگردانی ان مشابه با  روانگردان  اصلی را شبیه سازی کند و در عین حال در تست‌های استانداردِ  مواد مخدر روانگردان  مصنوعی و غیرقانونی بودن ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده قابل تشخیص نیست.
دکتر «دونا سگر» از مرکز سم‌شناسی تنسی آمریکا گفت: داروی «N-Bomb» خطرناک و کشنده است و در نتیجه والدین، قانونگذاران و پزشکان باید در مورد ماهیت این  روانگردان  و تاثیرات آن آگاه باشند.
در سال‌های اخیر استفاده تفریحی از ترکیب‌های روان‌گردان ساختگی با ویژگی‌های محرک، شادی‌آور و توهم‌زا به طور فزاینده‌ای افزایش یافته‌ است.
«N-Bomb» همچنین به عنوان ال‌اس‌دی طبیعی یا قانونی خرید و فروش می‌شود که نسبتا  روانگردان  ساختگی جدیدی از طبقه داروهای «NBOMe's» به حساب می‌آید.
 طبق اعلام دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، «NBOMe's»  که ابتدا برای اهداف خاص پزشکی تولید شده بود  نباید به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد.
مصرف کننده گانی  که به دلیل مسمومیت‌های مربوط به «N-Bomb» تحت درمان قرار می‌گیرند اغلب به  داروهای  قوی نیاز دارند تا حالت خشونت و تهاجمی در آنان فروکش کند.
همچنین لازم است برای پایین آوردن دمای بدن اقداماتی جهت خنک کردن بیمار انجام شود. هدف از درمان بیمارانی که از این روانگردان  جدید مصرف می‌کنند کنترل اضطراب و تشویش در آنان و پیشگیری از آسیب دیدن اعضای بدن است.
به گزارش مدیکال دیلی، «سگر» افزود: در حال حاضر کنترل کیفیت این نوع از مواد  روانگردان جدید  صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که مصرف بیش از حد آنها موجب مسمومیت شدید در فرد می‌شود. برخی از علائم این نوع مسمومیت ممکن است شامل بالا رفتن فشارخون،‌ نامرتب شدن ضربان قلب، افزایش دمای بدن، بروز رفتارهای تهاجمی، توهم، تشنج و حتی رفتن به کما باشند.

هیچ نظری موجود نیست: