افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی در بازار

افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی در بازار تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴    
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ممنوعیت ورود بسیاری از پیش سازهای مواد مخدر صنعتی به کشور خبر داد و گفت: امسال تعداد انهدام واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است، همچنین میزان این مواد در بازار به شدت کاهش یافته به گونه ای که قیمت آنها بالا رفته است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین نتیجه اتخاذ رویکرد اجتماعی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ارتقای سطح اطلاع و آگاهی‌های مردم است، اظهارکرد: امسال در اکثر فیلم ها به نوعی به این مقوله پرداخته شده است. فیلم سینمایی "نزدیک تر " را تماشا کردم که به خوبی به موضوع پرداخته بود.

وی افزود: اثر کار اجتماعی و فرهنگی در میان مدت مشخص می‌شود و اجتماعی کردن امر و محول کردن کار به مردم بسیار موثر است. یک و نیم درصد مردم ایران مبتلابه مواد مخدرند و مدیریت این تعداد توسط 98 و نیم درصد مردم که پاک و سالم اند کار دشواری نیست تنها مردم باید به اندازه کافی با وظایفشان آشنا شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر صنعتی واردات بسیاری از پیش سازها به کشور کاملا ممنوع شده است و به جد با این موضوع  برخورد می‌کنیم اعلام کرد: اسیدها، مواد اولیه دارویی چون سودافدرین‌ها را با پروتکل‌های خاصی از تحت کنترل خارج کردیم که همکاری وزارت بهداشت در این زمینه خوب بوده است.

رحمانی فضلی افزود: همچنین  تولید و واردات فسفر قرمز که در ساخت هرویین موثر است را کاملا تحت کنترل داریم.

وی  اعلام کرد: امسال تعداد انهدام واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است، همچنین میزان این مواد در بازار به شدت کاهش یافته به گونه ای که قیمت آنها بالا رفته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه با جدیت این موضوع را پیگیری می کنیم و بزودی ستاد مبارزه با مواد مخدر جلسه ای با رئیس جمهور خواهد داشت گفت: مجموعه ای از پیشنهادات در حوزه های مختلف را آماده کرده‌ایم و در این جلسه ارائه می کنیم.

رحمانی فضلی درباره ارسال فهرستی از تجهیزات موادیاب به سازمان ملل گفت:‌ یکی دو مرتبه فهرست را ارسال کردیم اما آنها فهرست را با برخی استانداردها و شاخص های خود مقایسه می کنند و معمولا بعد از آن اعلام می کنند که این فهرست با شاخص‌های ما همخوانی ندارد و در واقع بهانه جویی می کنند. در ملاقات خصوصی که با فدوتوف، مدیراجرایی دفتر مقابله با جرم سازمان ملل متحد داشتیم از ما خواستند با کارشناسان آنها این فهرست تهیه شود که مشکلی پیش نیاید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کمک‌های مالی این دفتر قابل ملاحظه نیست. در حوزه تجهیزات فنی هم به بهانه تحریم کمک نمی کنند. اطلاعات و اخباری هم در اختیار ما قرار نمی دهند و در واقع اطلاعاتی هم ندارند. امافدوتوف نگاه مثبتی به ایران دارد و گزارشات عملکرد خوبی ارائه داده است.

وی افزود: از آنها خواسته ایم نقشه توزیع و پراکندگی مواد مخدر را در دنیا با نقشه تروریسم مقایسه کنند، این نقشه ها همپوشانی دارند و مواد مخدر یکی از منابع تامین سرمایه برای تروریست هاست. ظرف پنج سال گذشته جغرافیای تروریسم تا قلب اروپا پیش رفته است.

* مشکلی با برگزاری انتخابات در روز 22 اسفند نداریم

وزیرکشور درباره برگزاری انتخابات شورایاری ها در روز 22  اسفند اظهار کرد:  موضوع  انتخابات در کشور مسئله مهمی است و از الطاف الهی و برکت انقلاب اسلامی است که مردم با حضور در عرصه انتخابات در تصمیم‌گیری‌ها شرکت دارند.

وی افزود: شورایاری کمک به مدیریت شهری است و البته فقط در تهران جاری است و با استفاده از تجربیات حاصله می توان در مرحله دوم آن را به سایر استان‌ها تعمیم داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدا وزارت کشور از نظر قانونی مجوز برگزاری چنین انتخاباتی را نداشت عنوان کرد: علی رغم این موضوع بنا به نظر رییس جمهور مبنی بر کمک به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و به علت اهمیت مساله، دولت مصوب کرد که وزارت کشور در اجرا و نظارت این انتخابات همکاری داشته باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: شورای شهر تهران و شهرداری بنا بر مصوبه شورای شهر، متولی امرند و وزارت کشور در اجرا و نظارت همکاری می‌کند. در همین راستا کمیته ای تشکیل شده که نماینده وزارت کشور هم در آن حضور دارد و آنجا تصمیم می گیرند چه زمانی انتخابات برگزار شود.

وی تاکید کرد: اگر شورا به نتیجه قابل اجرایی برسد ما کمک خواهیم کرد. اگر هم تصمیمشان بر برگزاری انتخابات در 22 اسفند باشد ما مشکلی نداریم.

هیچ نظری موجود نیست: