معاون کاهش تقاضا و مشاركتهاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تعیین تکلیف ممنوعیت حضور افراد زیر 17سال در کمپ های اقامتی، شرایط درمان و موارد دیگر درمان اعتیاد نوجوانان در انتظار ابلاغ پروتکل درمان اعتیاد نوجوانان از سوی وزارت بهداشت است.

بابک دین پرست، معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: بر اساس پروتکل های درمانی موجود درمان اعتیاد نوجوانان زیر 17 سال در کمپ های اقامتی ممنوع بوده و این موضوع بر اساس پروتکل های درمانی و شرایط افراد زودی تعیین تکلیف خواهد شد.
وی افزود: اجرای چند طرح پایلوت در برخی از استان ها در حوزه درمان اعتیاد از جمله سیستان و بلوچستان در حال نهایی شدن است و درصورت اینکه وزارت بهداشت طی چند روز آینده پروتکل درمان اعتیاد نوجوانان در اختیار ما قرار دهد وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه طرح پایلوت درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان زیر 17 سال برای دختران و پسران در سیستان و بلوچستان مصوب شده است، گفت: آماده هستیم به محض اینکه پروتکل از سوی وزارت بهداشت (طبق قانون پروتکل های درمان اعتیاد باید از سوی این نهاد تدوین و ابلاغ شود) در اختیار ما قرار گیرند فاز پایلوت آن را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب استان سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح پایلوت درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان شرایط اجتماعی، دسترسی و مشکلات معیشتی است.

به گفته دین پرست، طرح ساماندهی معتادان زن سیستان و بلوچستان را نیز در دستور کار داشتیم و موضوع طرح اعتیاد کودکان در کنار مادران نیز بررسی شده است که پروتکل جدید مشخص می کند که آیا کودکان برای ترک اعتیاد در کنار مادرانشان حضور داشته باشند یا باید مراکز اقامتی آنان جداگانه باشد