تاریخچه به وجود امدن رمز با شماره 420 در بین مصرف کنندگان ماریجوانا What Does '420' Mean in the Pot Smoking Culture


این عدد در بین مصرف کنندگان ماریجوانا معانی و مفاهیم زیادی را شامل میشود.
اما ۴۲۰ چیست، داستان از کجا شروع شده و به چه معنی است؟


تا چند سال پیش شایعات زیادی در مورد داستان بوجود آمدن این عدد وجود داشت از ارتباط با تاریخ تولد هیتلر گرفته تا آهنگ باب دیلان و کد رمز پلیس .
اما در سال ۲۰۱۳ روزنامه هافینگتون پست طی تحقیقاتی بالاخره داستان واقعی


پیدایش آن را پیدا کرد .
 طبق تحقیقات هافینگتون پست در پاییز سال ۱۹۷۱ گروهی از دانش آموزان مدرسه سن رافائل در کالیفرنیا که به نام گروه والدوز شناخته میشدند از یکی از اعضای گارد ساحلی شنیده بودند که در اطراف ایستگاه گارد ساحلی بوته های ماریجوانا به صورت خودرو رشد کرده است .
بنابراین تصمیم گرفتند که از محصول باد آورده سهمی برای خود بردارند . قرار ملاقات برای جمع شدن و جستجو ، ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر کنار مجسمه لویی پاستور بود .یکی از اعضای گروه به نام استیو اتفاقات آن روز را اینگونه بیان میکند :” اون روز در مدرسه چندین بار برای یاداوری کردن زمان قرار ملاقات از این عدد استفاده کردیم و راس ساعت ۴:۲۰ همه در محل حاضر شدند و سوار شورلت ایمپالای من شدیم و برای پیدا کردن ماریجوانای مجانی  به سمت ایستگاه گارد ساحلی رفتیم.
 در طول مسیر و زمانی که در حال جستجو برای بوته ها بودیم ، ماریجوانا مصرف کردیم . جستجوی اون روز ما بی نتیجه بود بنابرین تصمیم گرفتیم که این کار رو دوباره انجام بدیم .قرار ملاقات هر روز ساعت ۴:۲۰ بود و جستجو همیشه با مصرف ماریجوانا همراه بود .
 روزها و هفته ها به دنبال پیدا کردن بوته های ماریجوانا صرف کردیم اما در نهایت چیزی پیدا نکردیم .
” اما این اتفاق منجر به بوجود آمدن کلمه رمزی شد که هیچکسی از آن چیزی نمیدانست .استیو :” اگر من به دوستانم میگفتم دارم میرم ۴۲۰ به این معنی بود که من میخوام ماریجوانا بکشم ، یا ماریجوانا داری ؟ الان بالا هستی ؟
 و در حقیقت مثل تله پاتی بین ما بود که وقتی از این عدد استفاده میکردیم طرف مقابل متوجه منظور گوینده میشد در عین حال پدر و مادر و معلم ما نمیفهمیدند که در مورد چه چیزی صحبت میکنیم .” اما چگونه این کلمه از مدرسه سن رافائل به بقیه نقاط امریکا و کل دنیا منتقل شد ؟
اعضای گروه سن رافائل به دلیل داشتن ارتباط با گروه های موسیقی از مدارس دیگر این کلمه را بین دیگر گروه ها نیز رواج دادند .در پارتی ها و تورهای موسیقی مختلف از این کلمه استفاده میکردند و به مرور زمان افراد بیشتری با این کلمه رمز آشنا شدند و در نهایت زمانی که مجله High Times وارد داستان شد به همه گیر شدن و گسترش آن کمک کرد . استیو هگر از مجله High Times :” من سعی میکردم که تمام رویداد های مربوط به ماریجوانا رو به نحوی به این عدد مرتبط کنم و زمان شروع اونها رو حول و حوش ۴:۲۰ قرار بدم .
 در ابتدا این عدد یک مفهوم در جغرافیای محلی بود اما ما اون رو به یک موضوع جهانی تبدیل کردیم .” در دهه ۹۰ میلادی مجله High Times در اقدامی زیرکانه دامنه وبسایت 420 را خریداری کرد .
در دهه ۹۰ میلادی اعضای گروه والدوز این کلمه را از افرادی از ایالت های دیگر مثل اوهایو ،کلورادو ،فلوریدا و دیگر مناطقی که انتظار آن را نداشتند میشنیدند .

۲۰ آوریل 4/20

یکی دیگر از کاربرد های کلمه ۴۲۰ اشاره به تاریخ بیستمین روز از چهارمین ماه میلادی(بیست آوریل ، سی و یک فرودین) و به معنی اتمام زمان کشت ماریجوانا و فرا رسیدن تابستان است. داستان پشت هریک از این تعبیرو تفسیر ها هرچه که باشد ، امروزه این عدد به یک مفهوم بین المللی تبدیل شده و روز بیست آوریل هر سال را تبدیل به روز گردهمایی مصرف کنندگاه ماریجوانا و ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر را به زمان کشیدن ماریجوانا تبدیل کرده است .

هیچ نظری موجود نیست: