تشکیل شبکه مبلغان پیشگیری از اعتیاد در کشور ضرورت دارد

مسئول آموزش اداره تبلیغات اسلامی لرستان:

تشکیل شبکه مبلغان پیشگیری از اعتیاد در کشور ضرورت دارد

%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba%d8%a7%d9%86-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af
کانون خبرنگاران نبأ: مسئول پژوهش و آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان بر ضرورت تشکیل شبکه مبلغان پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد.
به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و پیشگیری اولیه از اعتیاد با حضور محمود خرم‌آبادی، مسئول پژوهش و آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با حضور مبلغان، مربیان و معلمان پرورشی، مسئولان مؤسسات قرآنی و مداحان در این شهرستان برگزار شد.   
خرم‌آبادی، مسئول آموزش اداره تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در راستای ترویچ اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد از سلسله جلسات و کارگاه‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد استان ویژه مبلغان، مربیان و معلمان پرورشی، مسئولان مؤسسات قرآنی، مداحان در این شهرستان برگزار شد که اسقبال خوبی هم صورت گرفت.
خرم‌آبادی ادامه داد: تشکیل شبکه مبلغان پیشگیری یکی از برنامه‌های خوبی هست که می‌تواند بر پیشگیری اولیه از اعتیاد بسیار تأثیرگزار باشد. این سازمان در پیشگیری از اعتیاد در سه بخش شامل حوزه آموزش، حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی و حوزه علمی و پژوهشی فعالیت‌های مستقیم داشته است.
وی تأکید کرد: تمامی فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد دخالت دارد.
خرم‌آبادی با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی نقش دین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، برگزاری گفتمان‌های دینی در مراکز مختلف آموزشی و فرهنگی پیرامون آسیب‌های فرهنگی اجتماعی مواد مخدر و سخنرانی روحانیان مستقر و هجرت در استان از جمله این فعالیت‌ها است.
وی افزود: همچنین در این راستا، هماهنگی و اطلاع‌رسانی برای تمامی مبلغان، مداحان و اقشار تأثیرگذار در جهت بیان معضلات اعتیاد در فعالیت‌های مختلف در قالب نامه، پیامک و جلسات توجیهی انجام شده است.
مسئول پژوهش و آموزش اداره تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: برگزاری جلسات سخنرانی توسط ائمه جماعات مساجد؛ مدارس و مبلغان برای اقشار مختلف و برگزاری جلسات توجیهی مبلغان و مبلغات پیرامون مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در آستانه ماه مبارک رمضان و محرم و حضور در نمایشگاه‌های مختلف و ارائه مشاوره و تبیین فعالیت‌ها نیز صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: پیشگیری از اعتیاد در حوزه محتوایی و علمی نیز با تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی جهت برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دینی نیز از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل است.

حجت‌الاسلام تیموری، کارشناس دینی به موضوع سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن بر پیشگیری اولیه از اعتیاد خبرداد و بیان کرد: اعتیاد بیش‌تر یک بیماری روحی است تا بیماری جسمی.
وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) طبیب دوار بود و مهمترین فعالیت وی درمان روح مردم بود، لذا برای طلاب و مبلغان ضروری است در این زمینه ورود پیدا کنند.
وی افزود: اکثر طلاب در سفرهای تبلیغی خود با مسأله اعتیاد مردم در محل تبلیغ خود مواجه می‌شوند و به دلیل عدم آگاهی لازم در این زمینه نمی‌توانند به شکل مناسب و تأثیرگذار فعالیت کنند و البته کمتر پیش آمده که طلاب خود را درگیر مواجهه نزدیک با مسأله اعتیاد کنند، لذا همواره این کمبود در این عرصه به وفور احساس می‌شود.
تیموری اضافه کرد: عدم حضور مبلغان اسلام باعث شده است که عرفان‌های کاذب و نوظهور با برنامه‌ریزی بلند مدت وارد شده‌اند و اکثر برنامه‌های مدیتیشن و اعتقادی کمپ‌های اعتیاد را در دست گرفته‌اند.
روحانیون در لباس مددکاران اجتماعی به کمپ‌های ترک اعتیاد میروند
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: نگرشی بر ... مدار هشت اگاهی
شمنیسم و عرفان سرخ پوستی (خرد )و مذهب(عشق ) - Opium.Site ...
Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر رضا یزدان نیاز: عرفان ساحری و ... یا سرخ پوستی
پیش دبستانی آغاز پیشگیری از اعتیاد - Opium.Site وبلاگ ...

هیچ نظری موجود نیست: